Neurodegeneratieve aandoeningen

Wat is nou neurodegeneratieve aandoeningen

Heel simpel: Het steeds verder afnemen van functies en structuren van het zenuwstelsel. Maar ook minder verbindingen van neuronen en minder cellen.

Neurodegenratieve aandoeningen

Dit is een parapluterm voor verschillende aandoeningen die gemeen hebben dat zij primair de neuronen in de hersenen aantasten. Aandoeningen die vaak niet te genezen zijn, een slopende ziekte die kunnen resulteren in een progressieve degeneratie en/of afsterven van zenuwcellen. Dit kan leiden tot problemen met bewegen (ataxie), problemen met slikken of spraak, of cognitieve gevolgen, geestelijk functioneren (dementie.

Neurodegeneratieve aandoeningenVoorbeelden van neurodegeneratieve aandoeningen zijn:

Ziekte van Parkinson, Alzheimer, Prionziekte, ALS (Amyotrofe Leterale Sclerose), Huntington, SCA (Spinocerebellaire Ataxie) en bijvoorbeeld SMA (Spinale Musculaire Atrofie), PSP (Progessieve Supranucleair Parese, CAA (Cerebrale Amyloid Angiopathie), MS (Mutiple Sclerose), MSA (Meervoudige Systeem Atrofie), CBD )Cortico Basale Degeneratie), FTD (Frontotemporale Dementie), ADCA (Autosomaal Dominant-erfelijke Cerebellaire Ataxie). Chronsiche Traumatische Encephalopathie, Vasculaire dementie, Low Body dementie, Korsakov, Creutzfeldt- Jacob, Ziekte van Pcik, Parkinson (plus): MSA - met autonome functiestoornissen en eventueel verstoorde evenwicht, PSP met een typische blikverlamming en stand van de nek, CBD met een bepaalde type dementie, Door en hartinfarct, of Postencefalitisch Parkinsonisme die gepaard gaat met slaperigheid en apathie.

Stofwisselingsziekten zoals Cerebrale ALD, Ziekte van Batten, Syndroom van Leigh / Ziekte van Leigh en MLD.

Maar ook kenmerken zoals Vermoeidheid, Mist in het hoofd, Concentratie en geheugenstoornis, Chronische pijn / fantoompijn, Tinnitus, Depressie, Angst en ADHD en Autisme.

Wilt u meer advies over livestyle, voeding en supplementen neem dan contact hierover op met mij.

Tel: 0654 272 444 of e-mail info@orthopsyche.com